پزشکی که از سس سفید دلپذیر برای درمان یبوست استفاده می کند

سس مایونز یک آماده‌سازی آشپزی بر پایه امولسیون زرده و روغن تخم‌مرغ است که با غذاهای مختلف به خوبی هماهنگ می‌شود.

در دسته سس های غذایی ، تطبیق پذیری آن بی سابقه است.

برخی از نمونه های کلاسیک ترکیب با سس سفید دلپذیر عبارتند از: زمین و محصولات ماهیگیری سرد و گرم ، گوشت سرد ، تخم مرغ آب پز و سبزیجات.

سس مایونز خانگیسس مایونز همچنین به عنوان پایه در تهیه سس های همراه دیگر استفاده می شود : تن ، روسی ، صورتی، تارتار ،کوکتل ، بوسکایولا و غیره
سس مایونز تقریباً در قرن سیزدهم متولد شد، اما ریشه این نام هنوز مورد بحث است.

برخی از مورخان اصطلاح “مایونز” را با یک کلمه قدیمی فرانسوی مرتبط می کنند: Moyeau، که اصطلاح آن به معنای ” زرده تخم مرغ ” است.

رمانتیک تر، نظریه ای که بر اساس آن در سال 1757، در شهر ماهون اسپانیا، آشپز نظامی آرماند دلا پورت با موفقیت یک سس خام مبتنی بر زرده تخم مرغ و روغن زیتون را بداهه ساخت.

سس

سس مایونز یک غذای بسیار کالری استو استفاده از آن به یک قاشق چایخوری یا حداکثر دو قاشق و در هر حال به صورت پراکنده محدود شود.

دفعات مصرف این سس خام به موارد زیر بستگی دارد: ترکیب رژیم غذایی، مقادیر مصرف شده و هرگونه اضافه وزن و تغییرات پروفایل لیپیدی.

انرژی اعطایی 100 گرم سس مایونز بیش از همه توسط لیپیدها (96.2٪) تامین می شود، و اگرچه نسبت اسیدهای چرب به وضوح به نفع چربی های چند غیر اشباع است، سس مایونز باید در مقادیر مشابه با چاشنی ها استفاده شود.

از نظر کیفی ، سس مایونز “می تواند” یک غذای عالی باشد.

اسیدهای چرب موجود عمدتاً چند غیراشباع هستند و پروتئین‌های زرده تخم‌مرغ با ارزش بیولوژیکی بالایی که دارند متمایز می‌شوند.

با این حال، باید بین سس مایونز صنعتی و مایونز صنعتی تمایز قائل شدکه بیشتر به عنوان “سس مایونز خانگی” شناخته می شود.

این دو محصول از نظر انرژی دریافتی تفاوت چندانی با هم ندارند، بلکه از نظر منشاء مواد اولیه و وجود افزودنی های غذایی که در آنها وجود دارد.