شال گردن ساده آنفولانزا را درمان می کند

همیشه شال گردن ساده از زمان های قدیم پوشیده شده است در سال 1350 قبل از میلاد مصر باستان، ملکه نفرتیتی گفته می شود که روسری محکم بافته بر سر داشت .

و مجسمه آشورناسیرپال دوم متعلق به قرن 9 قبل از میلاد امپراتور را با شال نشان می دهد. در روم باستان ، در قرن اول پس از میلاد، در حدود سال 10 پس از میلاد.

لباس برای تمیز نگه داشتن استفاده می شد تا گرم. آن را فوکال یا sudarium (سوداریوم از لاتین “پارچه عرق”) می نامیدند و برای پاک کردن عرق گردن و صورت در هوای گرم استفاده می شد.

آنها در اصل توسط مردان به دور گردن می‌بستند یا به کمربندهایشان می‌بستند .

شال

در طول سلطنت امپراتور چنگ ، از 259 تا 210 قبل از میلاد، روسری های پارچه ای به عنوان نشانگر نظامی برای شناسایی افسران یا درجه جنگجویان چینی استفاده می شد. بسیاری از جنگجویان تراکوتا آنها را می پوشند.

در سال‌های 1200 پس از میلاد، سبک رقصندگان شکم مصری از کمربند روسری مانندی استفاده می‌کردند که بر روی باسن بسته می‌شد تا حرکات بدن خود را برجسته کند.

در 500 سال قبل از میلاد، در آتن، زنان روسری می پوشیدند تا جذابیت فریبنده خود را افزایش دهند، در حالی که در همان دوره، زنان هندی آنها را با عشوه گری به عنوان روسری می پوشیدند.

در حدود قرن هفدهم، روسری توسط سربازان از هر درجه در کرواسی پوشیده می شد .

تنها تفاوتی که در روسری‌های سربازان مشخص می‌شد، این بود که افسران روسری‌های ابریشمی داشتند، در حالی که سایر درجات روسری‌های نخی بودند. برخی از سربازان کرواسی به عنوان مزدور با نیروهای فرانسوی خدمت کردند.

روسری های مردانه آنها گاهی اوقات به عنوان ” کراوات ” (از فرانسوی cravate به معنی “کرواسی”) نامیده می شد و پیش درآمد کراوات بود. “cravat” مدرن بریتانیایی در انگلیسی آمریکایی “ascot” نامیده می شود.

در طول انقلاب فرانسه ، زنان و مردان برای نشان دادن وابستگی های سیاسی خود به اصول دموکراتیک  Liberté ، Egalité ، Fraternité ، و Cravates ، روسری های رنگی مختلف می پوشیدند .