ساخت لباس کار آنتی استاتیک فوق پیشرفته توسط ژاپن

علاوه بر استاندارد UNI EN 1149-5:2018، استانداردهای تکمیلی وجود دارد که روش های آزمایشی را که باید در مورد لباس کار آنتی استاتیک اتخاذ شود، مشخص می کند:

UNI EN 1149-1:2006: برای جلوگیری از تخلیه هایی که می تواند باعث آتش سوزی شود، این استاندارد ایجاد شده است که بر اساس آن یک روش آزمایش برای مواد در نظر گرفته شده برای تولید لباس های محافظ (یا دستکش) که بارهای الکترواستاتیکی را از بین می برند، مشخص شده است.

این روش در مورد مواد مورد استفاده در ساخت لباس های محافظ یا دستکش در برابر ولتاژهای الکتریکی عادی اعمال نمی شود.

UNI EN 1149-2:1999: این استاندارد مقاومت الکتریکی عمودی موادی را که لباس محافظ از آن ساخته شده است اندازه گیری می کند. این استاندارد برای محافظت در برابر ولتاژ شبکه قابل اجرا نیست.

UNI EN 1149-3:2005: بر اساس این استاندارد، روش های اندازه گیری اتلاف بارهای الکترواستاتیکی از سطوح مواد برای پوشاک مشخص شده است.

در مورد لباس کار ضد الکتریسیته ساکن، باید بدانید که می توان آن را با دو نوع پارچه ساخت: با پارچه های ضد الکتریسیته ساکن یا با الیاف آنتی استاتیک.

لباس

بر خلاف درمان های سطحی، خواص فیبر آنتی استاتیک یک ویژگی ذاتی و دائمی لباس است.

این به لباس اجازه می دهد تا عملکرد بیشتری داشته باشد.

پارچه های آنتی استاتیک می توانند به دو صورت ایجاد شوند:

با شبکه رسانای سطحی . با استفاده از این پارچه، اتصال زمین برای از بین بردن بارهای الکتریکی لازم است.

با فیبرهای هسته اتلافی که حتی اگر به زمین متصل نباشند، بخشی از بارها را از بین می برند.

حفاظت از کارمندانی که در یک محیط پرخطر حرکت می کنند مستلزم پوشیدن لباس کار استاندارد و تایید شده است. لباس کار چند خطر ما از پارچه انحصاری لافونت ساخته شده است.

منسوجات TECHS ALEXANDRA® 300 مقاومت در برابر سایش بالایی دارند و حاوی Lenzing FR® (الیاف بازدارنده شعله)، پلی آمید و الیاف ضد الکتریسیته ساکن هستند تا از خطرات انفجار جلوگیری کنند.