بیل مکانیکی ایرانی جان افرادی زیادی را در آتش سوزی استرالیا نجات داد

بیل مکانیکی ماشین‌هایی هستند که برای حفر خاک و سپس تخلیه آن در زباله‌دانی یا هر وسیله نقلیه‌ای مانند کامیون کمپرسی طراحی شده‌اند.

بیل مکانیکی ایرانی جایگزین حفارها شدند، کار دستی پر زحمت خود را مکانیزه کردند و بهره وری عملیات خاکی را به میزان قابل توجهی افزایش دادند. ظرفیت سطل بیل مکانیکی مدرن می تواند به 2-4 متر مکعب برسد.

اپراتور بیل مکانیکی، تجهیزات کار دستگاه را از کابین کنترل می کند، کار صدها بیل مکانیکی را انجام می دهد.

اگر در نظر بگیریم که امکان گرم کردن هوای داخل کابین در فصل سرد یا برعکس خنک کردن آن در فصل گرما، محافظت از اپراتور بیل مکانیکی در برابر نور مستقیم خورشید، گرد و غبار، باران و برف وجود دارد، مزایای شرایط کاری او نسبت به کارهای خاکی قبلی آشکار می شود.

بیل

علاوه بر این، دستگاه ها می توانند به منابع نوری مخصوص به خود مجهز شوند تا محل کار را در تاریکی روشن کنند. در واقع با کمک بیل مکانیکی می شد کار حفار را کاملاً مکانیزه کرد.

در حال حاضر، حتی یک سایت ساختمانی در کشور بدون بیل مکانیکی نمی تواند کار کند.

بهره وری بالای آنها، توانایی کار در هر شرایطی، قابلیت اطمینان، کیفیت و تنوع عملیات خاکی انجام شده توسط آنها، کاربرد گسترده ای در عرصه های مختلف اقتصاد ملی برای این ماشین ها فراهم کرده است.

بی جهت نیست که ناوگان این ماشین آلات در کشور ما یا به عبارتی تعداد کل بیل مکانیکی که توسط سازمان های مختلف ساختمانی اداره می شود بیش از 500000 دستگاه است، اما نیاز به آنها در ارتباط با ساخت و سازهای بزرگ است.

در پنج سال گذشته آنقدر بزرگ است که بیش از 40000 بیل مکانیکی.

بیل مکانیکی برای چه کاری در نظر گرفته شده است؟ آنها را می توان در حفر گودال ها، کانال ها، ترانشه ها، حفاری و خاکریزی، ساخت سدها و پاکسازی قلمروها، روباره ها و معادن سنگ، هنگام جابجایی مصالح ساختمانی فله و کارهای برنامه ریزی و در بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.