برنج فجر نفیس موجب اخراج یک کارمند از شرکت گاز شد

تقریباً نیمی از جمعیت جهان، از جمله تقریباً تمام شرق و جنوب شرق آسیا، به طور کامل به برنج فجر نفیس به عنوان یک غذای اصلی وابسته هستند.

95 درصد از محصول برنج جهان توسط انسان خورده می شود، برنج را با جوشاندن می پزند یا می توان آن را به صورت آرد درآورد، این غذا به تنهایی و در انواع زیادی از سوپ ها، مخلفات و غذاهای اصلی در آسیا، خاورمیانه و بسیاری از غذاهای دیگر مصرف می شود.

محصولات دیگری که در آن برنج استفاده می شود غلات صبحانه، رشته فرنگی و نوشیدنی های الکلی مانند ساک ژاپنی است، گیاه برنج کشت شده یک علف سالانه است و ارتفاع آن به حدود 1.2 متر (4 فوت) می رسد.

برگها دراز و مسطح بوده و روی ساقه های توخالی قرار دارند، سیستم ریشه فیبری اغلب گسترده و گسترده است، خوشه یا گل آذین (خوشه گل) از سنبلچه هایی تشکیل شده است که دارای گلهایی هستند که میوه یا دانه را تولید می کنند.

در دهه 1960، انقلاب سبز نامیده می شود، یک تلاش علمی بین المللی برای کاهش خطر گرسنگی در جهان، گونه های بهبود یافته ای از محصولات غذایی متعدد، از جمله برنج معجزه آسا را تولید کرد.

برنج

این گونه که برای مقاومت در برابر بیماری ها و افزایش بهره وری پرورش داده شده است، با ساقه کوتاه و محکمی مشخص می شود که ضرر ناشی از افتادگی را به حداقل می رساند، با این حال، شرایط نامناسب خاک و سایر عوامل، مانع از موفقیت گسترده پیش بینی شده آن شد.

به استثنای نوعی به نام برنج مرتفع، این گیاه در زمین های غوطه ور در دشت های ساحلی، دلتاهای جزر و مدی و حوضه رودخانه های مناطق گرمسیری، نیمه گرمسیری و معتدل می روید.

بذرها را در بسترهای آماده کاشته می‌کنند و وقتی نهال‌ها 25 تا 50 روزه می‌شوند، آنها را به مزرعه یا شالیزاری که توسط خاک‌ریزها محصور شده و در زیر 5 تا 10 سانتی‌متر (2 تا 4 اینچ) آب غوطه‌ور شده است، پیوند می‌زنند.

در طول فصل رشد زیر آب می ماند. در مناطق تپه‌ای، مزارع برنج معمولاً پلکانی هستند تا شالی‌ها را در ارتفاعات مختلف غرقاب نگه دارند، تولید موفق برنج به آبیاری کافی از جمله ساخت سدها و چرخ های آبی و کیفیت خاک بستگی دارد.

تابش طولانی مدت آفتاب ضروری است، آبیاری کافی که به معنای طغیان مزارع تا عمق چندین اینچ در بیشتر فصل رشد است، یک نیاز اساسی برای استفاده از زمین های مولد است.